onsdag 26 mars 2014

Våffeldag och långlunch

Igår var det våffeldagen hemma i Sverige och det var därför ett ypperligt tillfälle för mig att pröva på en Belgisk våffla. Efter en lång dag på kontoret åkte vi in till stan för att uträtta lite ärende och som sagt ta oss varsin våffla.
Bilden gör inte riktigt våfflan rättvisa, den var mycket god.

Idag blev vi bjudna på lunch av hela World Politics avdelningen, så vi 12 gav sig hela fakulteten ut till en restaurang i närheten för att äta lunch tillsammans. Både jag och Kristine prövade på en typisk belgisk rätt nämligen gratinerade endiver. Det är endiver som lindas in i skinka och sedan gratineras i ugn med ost och något som verkar vara en gräddsås, till detta serveras någon form av potatis. Är ni sugna på att testa så kommer ett recept här:


Nu när min starting note är officiellt godkänd och min handledare har hittat en så kallad "second reader" som också ska läsa och bedöma mitt arbete samt min muntliga presentation som jag ska hålla i början av Juni, så känns det bra att få komma igång på riktigt med arbetet. Det kommer bli långa dagar på kontoret framöver om jag ska hinna klart allt i tid. 

Internet strular fortfarande i vårt boende, nu har det gått snart tre dagar utan någon form av anslutning vilket är lite frustrerande, förhoppningsvis har vi internet i kväll, men vem vet..

Ha en trevlig dag på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar