fredag 21 mars 2014

Första deadlinen uppnådd, dags för helg

Igår, torsdag, var vi och prövade på ett spinningpass på skolans sportsektion. Vi märkte redan på onsdagens corepass att den akademiska kvarten verkar gälla här, men på spinningen var det instruktören som inte dök upp. Som tur var fanns det en herre som var villig att vara instruktör för dagen men bara om det fanns musik, så min spotifylista från atlantseglingen fick stå för musikdelen av passet. Efter att ha satt på shufflefunktionen så höll jag tummarna för att vi skulle få lite mera upbeat musik. Men vår tillfälliga instruktör gjorde ett bra jobb, att det ska krävas en belgare för att kunna göra Ted Gärdestads sol, vind och vatten till en spinninglåt var något nytt. Men efter att ha svettats ut i stort sett all vätska ur kroppen i en timme så var passet slut och belgarna hade fått höra både Laleh, Veronica Maggio och Oskar Linnros och fått ett smakprov på lite svensk musik.

Strax efter tre lämnade vi kontoret för att flytta ut i parken. Solen sken och det var runt 19 grader så det var inte läge att sitta inomhus hela dagen så kontoret fick flytta ut. Efter att ha stött på vissa problem på handledarfronten så körde vi lite brainstorming om vad som är ett bra uppsatsämne inom ramen för avdelningen World Politics där vi har vårt lilla kontor. Här verkar det fungera som så att för att hitta en handledare så måste de vara intresserade av ämnet som man skriver om, man får lite känslan av att vi är till för dem och inte tvärt om som det borde vara. Jag har haft turen att mitt uppsatsämne som jag vill skriva om passar in på avdelningen och jag fick snabbt en handledare som jag har hunnit träffa nu i veckan för att diskutera mitt ämne. Det kändes bra att få någon att diskutera med och idag för ungefär 45 minuter sedan skickade jag in min starting note. Hoppas att den inte blir totalsågad utan att jag kan ta helg och komma tillbaka till kontoret på måndag och köra på enligt plan.

Idag bjuder Bryssel på moln och regn, något som jag är tacksam för idag då gårdagens solande i parken inte var en höjdare för min pollenallergi.

Trevlig helg på er allesammans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar