tisdag 18 mars 2014

Teoribrist och nya kulinariska upplevelser

Igår hade jag en liten uppenbarelse.

På fredag har vi vår första deadline, då ska vår starting note vara inlämnad. Denna starting note ska i stort sett presentera ämnet man ska skriva om, frågeställningar, metod och teori som man ska använda samt ungefär vilka källor som man ska nyttja. Jag har suttit och kämpat med mitt uppsatsämne och denna starting note. Jag trodde att jag var i stort sett klar med min starting note, min frågeställning var klar men det kändes inte helt bra. Jag har haft problem att hitta källor och desto mer jag letar desto fler frågor dyker upp som behöver bli besvarade. Igår insåg jag att det här ämnet som jag tänkt skriva om blir alldeles för stort för mitt examensarbete.

Så nu sitter jag här, tre dagar till deadline och letar desperat efter en teori som kan passa mitt nya ämne och håller tummarna för att min handledare arbetar i morgon så jag kan diskutera lite med honom.

Men även om dagen spenderats i lite smått panik så blev jag riktigt positivt överraskad när jag blev inbjuden av de tunisiska fänrikarna som är här och studerar att äta med dem. Vi åt hembakt bröd som vi doppade i olika röror och rätter. Vi lyckades ha en trevlig middag i det inte så trevliga pentryt som vi blivit tilldelade.  De är så himla trevliga och otroligt gästvänliga och vi delar samma misstro till maten som serveras på skolan, vi pratar engelska med inslag av franska medan dem lär mig ord och fraser på arabiska och jag lär i min tur dem några nyttiga svenska fraser och förklarar att svenska inte är släkt med ryska. I morgon ska jag få testa ytterligare en tunisisk rätt, exakt vad det var för rätt är lite mer oklart. Så det ser jag mycket fram emot.

God natt allesammans, håll nu alla era tummar för att jag får en snilleblixt under natten och har en teori i slutet av dagen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar