onsdag 4 juni 2014

Dagen D


Då var dagen här, nu är arbetet inlämnat presentationen genomförd och resultat tilldelats. Jag är otroligt nöjd över min prestation och otroligt glad att jag tog den här möjligheten att åka hit till Bryssel för att skriva. Jag har utvecklats både språkmässigt, som människa och lärt mig massor mer om situationen i Adenviken. Om du sitter där hemma och funderar på att ta den möjligheten att åka utomlands och studera, sluta fundera och ta chansen!
Mitt examensarbete

Idag startade dagen med ett möte hos Generalen och han frågade om vår tid här på skolan och om vi har trivts och huruvida det finns några förbättringar, och ja det har ju inte varit helt perfekt att bo utan internet och med vattenläcka men det är små hinder på vägen, utöver det så har vistelsen här varit hur bra som helst. Dessa tre månader har jag verkligen välkomnats av Royal Military Academy och framförallt av World Politics sektionen och skolans läge och närhet till Europakvarteret och centrala Bryssel har gjort det möjligt att utforska inte bara Bryssel utan övriga Belgien. Jag har fått möjligheter att utforska bitar av Europas krigshistoria på nära håll och besöka nya länder såsom Ungern och Österrike sam träffat folk från många av världens kontinenter.

I helgen var det examensbal på Karlberg och det var i och för sig lite som att ta ut segern i förskott men med allt avslutat så känns det bara som om den fantastiska stämningen från helgen fortsätter genom hela veckan. Veckans planer är inte så stora utan i morgon är det nordisk fest på EU's militära stab, på fredag ska vi få våra sista certifikat av World Politics samt fira nationaldagen på svenska kyrkan. Jag ska helt enkelt bara njuta av mina sista dagar i Bryssel, jag kommer verkligen sakna den här staden.

20-tals tema på get-togehter-party på Karlberg
Examensbal på Karlbergs slott
Inbjudan till Nordisk fest på EU's militära stab


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar